W maju 2021 Google wdroży aktualizację „Page Experience Signals”. Co to znaczy?
Ze strony użytkowników cieszymy się, że Google tak bardzo dba o wygodę, ale jako specjaliści od tworzenia stron jesteśmy zainteresowani tą informacją z innego powodu. Zostały nam 4 miesiące na uporządkowanie stron i przygotowanie ich na globalne zmiany
Google ogłosił swoje plany w zeszłym roku i wszyscy zrozumieli, że zmiany będą duże, ponieważ w ciągu ostatnich kilku lat świat sieci całkowicie się zmienił. Wersja mobilna strony była ostatnio dodatkową opcją w budowie stron internetowych. Teraz nie dbanie o wersję mobilną jest przestępstwem, ponieważ Internet na telefonie każdego stał się powszechny. Czego więc będzie wprowadzać Google i co musimy zrobić najpierw
Certyfikat SSL (nie http, ale https)
Przedmiot, który wcześniej był uważany za dodatkową opcję i przywilej, jest teraz warunkiem wstępnym. Google po prostu nie uzna witryn bez certyfikatu za prawdziwe, co oznacza, że Twoja witryna, nawet kiedy będzie piękna i czytelna bez certyfikatu, może znacznie stracić na pozycjach w wyszukiwarce.
Wyróżnianie stron z wysoką użytecznością
Nawigacja to dla nas teraz wszystko. Twoja witryna powinna być przede wszystkim wygodna, a po drugie wygodna 🙂 Otwórz witrynę i przejdź przez nią jako użytkownik. Czy wszystko jest dla Ciebie jasne i zrozumiałe? Może warto wyjaśnić niektóre terminy lub połączyć informacje. A może są stare informacje, które należy przerobić lub usunąć. Możesz nawet stworzyć własną grupę fokusową przyjaciół i krewnych, którzy powiedzą Ci, co jeszcze możesz zrobić, aby klient chciał jak najdłużej pozostać na stronie.
Szybkość i mobilność
Większość klientów przychodzi do Ciebie za pomocą wyszukiwarki w telefonie. Ciężkie zdjęcia i filmy, zawieszanie strony i wyskakujące okienka mogą być nadal widoczne przy dobrej szybkości Internetu, ale nie na małym ekranie. W końcu wdrażana jest zasada mobile first, o której od dawna dyskutowano w web świecie. Witryna mobilna to nie humorki, ale konieczność, a wskaznik na PageSpeed Insights musi być bardzo wysoki, aby Google mógł zainteresować się stroną.
Jeśli chcesz przygotować swoją witrynę na zmiany i pozostać w wyszukiwarce Google w maju, zadzwoń do nas – 733 755 091